9 Şubat 2010 Salı

Brezilya tatlısı/Coconut Blanc-Mange




From: Cristina
To: Asuman

Sevgili “eski“komşum ve herdaim arkadaşım Cristina’nın bu harika tarifini paylaşmak istedim bugün sizlerle. Cristina aslen Brezilyalı ama o da ülkesinden ayrı yaşayanlardan... Benim için “çok uluslu“ bir ülkede yaşamanın en güzel yanlarından biri de, dünyanın farklı kıtalarından arkadaşlar edinip, onların kültürlerini, mutfaklarını tanımak oluyor.
Her ülkenin kendine özgü bir puding tarifi vardır, bu da Brezilya’nın pudingi. Beğeniceğinizi umuyorum, çok hafif,dolayısı ile çok sağlıklı bir tarif.
Ben büyük kek kalıbında hazırladım, masaya öyle getirip, dilimleyerek servis yapıyorum. İsterseniz büyük kalıp yerine, tek kişilik küçük kalıplara paylaştırarak da servis yapabilirsiniz.
Bir de, mutlaka bir gün önceden hazırlayın ki, tamamen sertleşip tabağa ters çevirdiğinizde dağılmasın.

Malzemeler:
  • 1 lt. süt
  • 7 yemek kaşığı "tepeleme"mısır nişastası/corn starch
  • 5-7 yemek kaşığı şeker (ben çok tatlı sevmediğim icin 5 kaşık kullanıyorum)
  • 400ml. hindistancevizi sütü/coconut milk
  • 2 su bardağı rendelenmiş hindistancevizi (ben kullanmıyorum)

Üzerine:

  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı su
  • Erik kurusu
  • Kayısı kurusu
  • Ya da, arzu ettiğiniz herhangi bir meyve kurusu
Hazırlanışı:
  • Bir kapta, 1 lt. sütün bir kısmı ile nişastanızı karıştırıp inceltin.
  • Kalan sütü tercihen (dibinin tutmaması için) teflon tencereye koyup, üzerine şekerini ilave edip orta ısıda karıştırın ( şeker eriyip, süt hafif ılınmış olacak).
  • Ilınan süte yavaş yavaş nişastayı ekleyip, karışım koyulaşana kadar sürekli karıştırarak kısık ateste pişirin.
  • Koyulaşınca, 400ml. hindistancevizi sütünü ekleyin ve 2 dakika kadar daha karıştırın (kullanacaksanız, rendelenmiş hindistancevizini de bu aşamada ilave edin).
  • Tercihen ortası delikli kek kalıbınızın içini soğuk su ile ıslatıp, fazla suyunu silkeleyin ve pişirdiğiniz muhallebiyi sıcakken kalıba dökün.
  • Tamamen soğuduktan sonra üzerini strechleyip buzdolabına kaldırın.
  • Üzeri için: 1,5 su bardağı şekeri bir tencereye alın ve orta ısıda karamel oluncaya kadar yakın. İstediğiniz renge gelince içine 1/2 su bardağı su ekleyin ( çok dikkatli olun, kızgın karamel sıçrıyor)
  • Ocaktan alıp meyvelerini ilave edin, kapağını kapatıp, kulanacağınız zamana kadar oda ısısında saklayın ( kullanacağınız zamana kadar ağdalanırsa, kullanmadan hemen önce çok kısık ateste ya da mikrodalga fırında birkaç saniyede biraz eritebilirsiniz).
  • Servis yapacağınız zaman kalıbınızı servis tabağına ters çevirin, üzerine meyveli karameli döküp dilimleyerek servis yapın.

Afiyet olsun.


4 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis bir tatlı olduğu nasılda belli oluyor..Sunumu da çok şık ayrıca..Farklı ülkelerde yaşamanın böyle güzellikleri oluyor..Sizi linklerime ekliyeceğim ve diğer arkadaşlarında sizin sayfanızdan haberdar olmalarında yardımcı olacağım elimden geldiğince..

Sevgiler..




Not:Elimden geldiğince size yardımcı olmaya çalışırım..Teşekküre hiç gerek yok aramızda..Bakınız hemen kaynaştık bile..Blogculuğun bu tarafı çok keyifli..Güzel dostluklara inşallah..

Unknown dedi ki...

Sevgili Damak Tadi,
Sizin degisik kek kaliplariniz ile de bu tatlinin sunumu cok guzel olur...

MUTFAKISTAN dedi ki...

HARIKA GORUNUYOR TADI SUPER OLMALI
SEVGILER

sevimlimutfak dedi ki...

Blogunuzu tesadüfen buldum ve çok beğendim. Bir çok ortak yönümüzüde keşfettim. Ben de sizin gibi bir arnavut kızıyım. Sitemide ileride kızımın faydalanması için ve yöresel yemeklerimizin unutulmaması için açtım. Tatlınızda çok güzel görünüyor, hele sunumu çok şık. Ellerinize sağlık. Sevgiler...