20 Nisan 2009 Pazartesi

MİLFÖY HAMURLU KOLAY BÖREK

Sizlere Foça'dan, dumanı üstünde bir tarif geldi. Lezzeti de görüntüsü kadar güzel. Benim en hoşuma giden de, bir gün önceden hazırlanıyor olması. Arkadaşlar zili çaldığında böreği fırına verip, resimdeki gibi dumanı üstünde servis yapabilirsiniz. Simdiden afiyet olsun.

MALZEMELER:

  • 8 adet milföy hamuru (10x10cm. kare)
  • 2 adet yufka

İçine:

  • 150-200 gr. beyaz peynir

Sıvı malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ

Üstüne:

  • 1 şişe soda 20cl. (1 su bardağı)

HAZIRLANMASI:

  • Biraz unlanmış tezgahın üzerine 4 adet milföy üst üste konarak, kare borcam büyüklüğünde açılır.
  • Hafif yağlanmış borcama konur.
  • Milföyün üstüne, yufkanın bir tanesi buruşturulup konulur. Sıvı malzemenin 1/3 ü dökülüp, her tarafına sürülür.
  • Peynirli iç malzemesi konup, ikinci yufka buruşturulur.Sıvı malzemenin diğer 1/3 ü dökülüp, her tarafına sürülür.
  • En üste, diğer üst üste konulup borcam büyüklüğünde açılmış, 4 adet milföy konulur. Kalan sıvı malzeminin hepsi dökülür.
  • Kare kare kesilip üzeri strechlenerek, dolapta bir gece bekletilir.
  • Pişirmeden önce, üzerine bir sişe soda dökülür, iyice çekmesi beklenir.
  • Önceden ısıtılmış 180C fırında, üzeri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

8 yorum:

SİNEM dedi ki...

TEST ETTİM GERÇEKTEN GÜZEL. İÇİNE FARKLI BİR MALZEME KOYARAK TA BİR DENEYELİM DİYORUM BEN GÜZEL OLUR SANKİ. BENİM ANNEM YAPAR DA ÇİRKİN OLURMU HİÇ :):):):):) TEYZOŞ SEN DE ABLANA ÇEKMİŞSİN :):):):)

Moonish (moonsun) dedi ki...

Cok guzel gorunuyor :)) Hic borek yapmadim ama deniyecegim bunu :)) Nefis :)

narin dedi ki...

merhaba verdiğiniz tarifler hem basit hemde yapması pratik bende yugoslavyalıyım sizin yolunuz nasıl olduda amerikaya düştü :)))

elinize sağlık hoşçakalın.

Yeşim dedi ki...

bu tarifi denedim çok güzel oldu ben peynirli yaptım fakat tavukluda şahane olur düşüncesindeyim bi ara onuda yapıp yayınlarım blogumda :)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

börek resimde göründüğü gibi çok güzel oluyor elinize salık

Adsız dedi ki...

Pırasalı kıymalı denedim baharatı ve salçalı harika oldu kızlar tavsiye ederim

Nermin dedi ki...

Börek çok güzel gözüküyor, denemek istiyorum. Anlamadığım bir şey var, "4 adet milföy üst üste konarak, kare borcam büyüklüğünde açılır" derken; 4 milföy hamuru yanyana konulup birleştirilip mi açılır, yoksa direkt üstüste konulup mu? Üst üste koyup borcam büyüklüğü kadar açabileceğimden şüpheliyim çünkü.
Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Nermin hanim,

4 hamur direk ust uste konulup, kare borcam buyuklugunde aciliyor. Oda isisinda biraz bekleyince hamur yumasadigi icin acmasi kolay oluyor.

Kolay gelsin, afiyet olsun.