26 Nisan 2013 Cuma

Çikolatalı, Biralı Kek


 
Yumuşacık, üzerindeki sos ile de şölene dönüşen, bol çikolatalı bir kek tarifine ne dersiniz? Buna ’hayır’ diyebilecek bir bayan yoktur sanırım:)
Bu kek için ben 12 su bardağı hacminde, 'Bundt kek kalıbı' kullandım. Bu tip bir kalıbınız yoksa aynı hacimdeki başka bir kalıpla da yapabilirsiniz.
Keki yerken biranın tadını almıyorsunuz. Bira, kekin kabarmasına ve de çikolatanın çok tatlılığını dengelemeye yarıyor.

Tarifte kullanılan su bardağı, yemek kaşığı ve tatlı kaşığı birimleri, Amerikan cup, tablespoon ve teaspoon birimlerine eşittir. Sour cream’in alternatifi Türkiye'de  yok gibi, en yakını süzme yoğurt sanırım. Yalnız süzme yoğurt sour cream’in biraz daha sert ve ekşi hali.

NOT: Size keki suzme yoğurt ile denemis bir okurumun yorumunu aynen yazıyorum, bu yorumdan sonra original tarife sadık kalıp sour cream ile denemenizi tavsiye ederim.

"Merhabalar, tarifi dun gordum bugun hemen yaptim, olmadi, inat edip bir daha yaptim ve inanin kotu oldu. Bence suzme yogurt kesinlikle kullanmayin. Macro Center gibi marketlerde sour cream bulabilirsiniz. Ben 2 turlu de denememe ragmen vasat bir sonuç elde ettim. Benim için biraz hayal kirikligi oldu. :( "

Malzemeler:
  • 225 gram  tuzsuz tereyağı + kalıbı yağlamak için az bir miktar daha
  • 3/4 su bardağı Stout bira (koyu renk bira, Guinness gibi)
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı kahverengi şeker
  • 1/2 su bardağı  sour cream
  • 2,5 su bardağı un
  • 3/4 tatlı kaşığı karbonat (baking soda)
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 200 gram bitter çikolata
Çikolata sosu için:
  • 1 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı un (silme)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker (isteğe bağlı)
  • 1 yemek kaşığı koyu renk kakao (tepeleme)
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 60 gram bitter çikolata
Tereyağı haric, diğer  malzemeleri tencereye alıp, tel çırpıcıyla iyice çırpın.
Tereyağını da ekleyip ocağın altını açın ve sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin.
Çikolatalı sosun kabuk bağlamaması için, soğuyana kadar ara sıra karıştırın.
Sosunuz soğuduktan sonra, kullanıma hazır.

Not: Bu sosun yarısı yeterli oluyor. İsterseniz yarım ölçü yapın ya da benim yaptığım gibi küçük bir kasenin altına, 1-2 adet petibör ya da kedidili bisküviyi  soğuk süte batırıp yerleştirin. Üzerine kalan sosu dökün, üzerini de hindistan cevizi, kırık ceviz, şam fıstığı ya da fındık ile süsleyerek değerlendirebilirsiniz.

Kekin Yapılışı:
  • Fırınınızı önceden 170 dereceye ısıtın.
  • Bundt kek kalıbınızı tereyağı ile iyice yağlayın.
  • Orta boy bir kapta elenmiş unu, tuzu ve karbonatı karıştırıp bir kenara ayırın.
  • Küçük bir tencerede tereyağı ve birayı, tereyağ eriyene kadar karıştırın. Ocaktan alıp içine 200 gr. çikolatayı ilave edin ve tüm malzeme özleşene kadar tekrar karıştırın, bir kenara ayırın.
  • Yumurtaları ve şekerleri mikserla 5 dakika çırpın. Çikolatalı karışımı ve sour cream'i ekleyin, biraz daha karıştırın. En son unlu karışımı ilave edip,  tüm malzeme karışana kadar çırpın (1 dakika kadar, fazla cırpmayın)
  • Yağlanmış olan kek kalıbına malzemeyi dökün ve önceden ısıtılmış olan 170 derece fırında, 45-50 dakika pişirin (bir kürdan yardımıyla içinin pişip pişmediğini kontrol edin).
  • Bu arada, kek piserken sosunu hazırlayın.
  • Keki, kalıbında 30 dakika soğuttuktan sonra kalıptan çıkarın ve servis tabağına alın.
  • Üzerine sosunu gezdirip, sos biraz katılaştıktan sonra servis yapın.
Afiyet olsun.
 
 

9 yorum:

*mehtap dedi ki...

şöyle bir bloglara bakıp çıkayıp, sonra yorum yazarım dedim amma bu keki görünce dayanamadım.Biralı kek ilk kez duydum , görüntü şahane leziz..ellerinize sağlık..

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Enfes bir görüntü, çok iyi resimlemişsiniz ellerinize sağlık.
Bloğunuz çok ilgi çekici, tarifler orjinal ve resimler olağanüstü.
Sevgilerimle, güzel günler...

Unknown dedi ki...

her zamanki gibi Asuman Hanım farkı diyorum.Ellerinize sağlık sevgiler

MAZES dedi ki...

çok eski zamanlarda bira ile bir tatlı çeşidi vardı bizde ,ona benzer bir tarif ,kek gibi buldum,daha vakit bulupta yapamadım,senin kekin de süper olmuş,ellerine sağılık canım.

Ozlemaki dedi ki...

saraylara layık bir sunum!

Acemi Sef Meysun dedi ki...

Cok guzel gorunuyor Asuman'cim... Denemem lazim.. Bu ise en cok esim bozulacak dolaptaki biralar azaldigi icin:-))

lezzettabağı dedi ki...

Valla ne yalan söyleyeyim kek yapmayı çok sevmem ama bunda gözüm kaldı hani şöyle yapıp da düşman çatlatan bir görüntü elde edersem ohh bak yaptım oldu bile derim.. eline sağlık çok güzel görünüyor. tarifi aldım bileee.. kocaman sevgiler..

sulea dedi ki...

Merhabalar, tarifi dun gordum bugun hemen yaptim, olmadi, inat edip bir daha yaptim ve inanin kotu oldu. Bence suzme yogurt kesinlikle kullanmayin. Macro Center gibi marketlerde sour cream bulabilirsiniz. Ben 2 turlu de denememe ragmen vasat bir sonuç elde ettim. Benim için biraz hayal kirikligi oldu. :(

Unknown dedi ki...

Sevgili Sulea, yorumun icin tesekkur ederim. Ben bu keki sour cream ile yaptim, suzme yogurt ile denemedim.Suzme yogurdun bir alternatif olabilecegini dusunmustum ama demek ki degilmis.
Bu yorumunuzu aciklama bolumune ekleyecegim ki baska hayal kirikliklari da olmasin...
Uzgunum :(

Sevgiler,

Asuman