1 Şubat 2010 Pazartesi

Ev yapımı “beyti Kebabı“






Bu tarifi “tuzbiber“ yarışmasına katılan “mutfakpenceresi.com“ da görüp hazırladım. Ben malzemelerde bazı değişiklikler yaptım, mesela 1 bardak su ve 1/2 bardak süt benim 4 su bardağı unumu toplamaya yetmediği için ben süt oranını arttırdım. Sosunu salça yerine domates ile hazırladım ve sarımsaklı yoğurt ile servis yaptım vs...
Sonuç bir harikaydı. Hani “hem göze hem mideye“ hitap eden yemekler vardır ya iste bu da onlardan biri. Simdi isterseniz önce fotoğraflara bir göz atın, ondan sonra deneyip denememeye karar verin:))
Bu “ev usulü“ beyti kebabı oldu. Havalar biraz ısınınca beytiyi mangalda pişirip lavaş pidesine ya da tortilaya sarıp “lokanta usulü" deneyeceğim birde...
Hamurun Malzemesi:
  • 4 su bardağı un+ hamuru toparlamak ve tezgahta yoğurmak icin biraz un
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı instant maya (tepeleme)
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 250-300 gr mozzarella veya taze kaşar
Köftenin Malzemesi:
  • 1/2 kilo köftelik kuzu kıyma veya dana kıyma da olabilir (ben dana kullandım)
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 yumurtanın beyazı ( sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 diş sarımsak
  • 2 dilim bayat ekmek içi veya galeta unu
  • Deniz tuzu, karabiber
Sosu için:
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 -3 büyük boy domates rendesi
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı tozbiber
  • Deniz tuzu
Üzerine:
  • 1 yumurtanın sarısı
  • Közlenmiş biber, domates ( yanına)
  • Sarımsaklı yoğurt
Hazırlanışı:
  • Hamur için verilen malzemeleri (peynir hariç) karıştırıp, kulak memesi yumuşaklığında ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Üzerini mutfak havlusu ile örtüp, en az 1 saat (hamur iki katı olana kadar) mayalanmaya bırakın.
  • Bu arada köftelik malzemeleri karıştırıp köftenizi yoğurun, 4 eşit parçaya ayırın.
  • 2 yemek kaşığı tereyağında rendelenmiş domatesleri ve 1 tatlı kaşığı kırmızı tozbiberi hafif sulu kalana kadar pişirip tuzunu ekleyin ve kapağını kapatıp sıcak bekletin.
  • Mayalanmış olan hamurunuzu 4 eşit parçaya ayırıp merdane ile 50 cm. çapında açın.
  • Üzerine rendelenmiş olan peynirinizin 1/4 ünü serpin, köftenin 1/4 ünü de uzunlamasına koyup hamuru rulo şeklinde sarın.
  • 3’er santim eninde kesip, kıymalı yüzeyler altta ve üstte kalacak şekilde yağlı kağıt serilmis fırın tepsisine aralıklı yerleştirin.
  • Ilık fırında 15-20 dakika kadar tepsi mayasının gelmesini bekleyin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 350F/ 180C fırında pişirin.
  • Sarımsaklı yoğurt ve domates sosu dökerek servis yapın.
Afiyet olsun

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Bugun hemen bunu deniyecegim, muthis gozukuyor

Ebru dedi ki...

ay olucem simdi ya...becerebilir miyim acaba girissem mi yapmaya???

KEYFESEYRAN dedi ki...

Beytinin güzelliğinden gözlerimi alamadım bloguma da hoşgeldiniz bu güzellikleri izleme alanıma aldım sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben denedim ayni sosyete mantisina benzedi,Melisin en sevdigi seylerden biri, guzel oldu tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

Anacıım senin bu site yüzünden kilo filan veremiycem ben valla :)) Bunu mayalı hamur dışında başka bir hamurla yapmak mümkün müdür acaba?? Maya mideme dokunuyor ama denemeyi de çok istiyorum. Nasıl yapsak acaba???
Zuhal

Unknown dedi ki...

Zuhal'cigim,
O zaman sana "lokanta usulu" dedigim sekilde lavas pidesine sararak yapmayi dene derim. Kofteyi tercihen mangalda, olmazsa firinda yassi sislere gecirip pisir, isitilmis lavas ekmegine sar,2 parmak eninde kesip tabaginin kenarina diz. Tabagin tam ortasina kucuk bir kapla pilav cevir, birde beyti ve pilavin arasina sarimsakli yogurdu da doktunmuuuuu... Artik bir gozunun onune getir goruntuyu.Sana o kilolar yakisiyor, bosver :))

Unknown dedi ki...

Bu pazar beyti kebap şenliği vardı Dinçer mutfağında. Burda verdiğin ölçüde yaptım ve resmen silip süpürdü herkes :) Babam bile 2 porsiyon yedi. Arda 3 porsiyon yedi, bitmese daha isteyecekti. Irmak bıdığı bile "beyti kabap" diye diye bir hal oldu sıpa :))) Valla ne diyeyim tarifine sağlık yengelerin yengesi! Benim de ellerime sağlık tabi ;) Öpüldün
Zuhal

ferda dedi ki...

evet kardelen izmir bu tarifi denedigi gibi bize de yedirtti, su an parmaklarim yok, henuz protezler gelmedigi icin dirsegimle yaziyorum bu yorumu:))superdi, kulaklarini cinim cinim cinlattik, hatta resmini de cektim bugun yolliycam sana;)tabi sen o resmi burda yayinlama:)