13 Ocak 2011 Perşembe

PETİBÖR BİSKÜVİLİ, PUDİNGLİ PASTA






Güzel bir pasta görünümündeki pudingli, bisküvili tatlı tarifimi, umarım denersiniz ve sizler de bizim kadar beğenerek yersiniz. Ben kakaolusu evde olmadığı için, sade büskivi ile denedim ama kakolu ile yaparsanız, kestiğinizde kakaolu bisküviler ince çizgiler halinde daha güzel görünecektir.

MALZEMELER:
  • 1 paket kakaolu ya da sade petibör bisküvi
Üzerine:
  • 1/2  paket çikolata sosu (Dr. Oetker sosu kullandım)
  • Hindistan cevizi rendesi ya da fotograftaki gibi gümüş şeker toplar ve toz yeşil fıstık
Muhallebisi için :
  • 2 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 adet limon  kabuğu rendesi
Hazırlanışı:
  • 2 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı eritip, 1 su bardağı unu ekledikten sonra, sürekli karıştırarak biraz kavurun. Üzerine 1 litre sütü yavaş yavaş ilave edin. Şekeri ve ince rendelenmiş limon kabuklarını da ekleyip  koyuca muhallebi kıvamına gelinceye kadar, sürekli karıştırarak pişirin (topaklanma olursa blender ile karıştırın).
  • Pişen muhallebiyi ara sıra, karıştırırarak biraz soğutun.
  • Baton kek kalıbını streçh filmle kaplayın. En altına petibör bisküvilerden bir sıra dizin. Ilık muhallebinin birazını bisküvilerin üzerine döküp bir kaşık ile, hepsinin üzerini örtecek şekilde düzeltin. Tekrar bisküvi dizip, muhallebi dökerek, bu işlemi kalıp dolana kadar tekrarlayın ( kalıbın en altında bisküvi, en üstünde de muhallebi olacak).
  • Buzlukta 3-4 saat bekletin (ben 1 gün önce hazırlayıp, üzerini streçhle kapatarak buzdolabında beklettim, servis yapmadan 3-4 saat önce buzluğa attım). Servis yapmadan 1/2 saat önce buzluktan cikarıp oda sıcaklığında tutun. Servis tabağına ters çevirip, streç filmi çıkarın. Üzerine, paketin üzerindeki tarife uyarak, önceden hazırladığınız çikolata sosunu döküp, istediğiniz gibi süsleyerek servis yapın.
Afiyet olsun.


Not: Cikolatalı sosun 1 paketi cok geldiği icin, ben 1/2 paketini kullandım. Üzerinde yazan "koyu bir sos icin gereken"süt miktarını da 1/2 ölcüye indirdim. 


12 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Asumancığım ellerine sağlık harika olmuş sevgiler

sarkaç dedi ki...

Yaparım hemen, çok güzel olduğu her halinden belli. Elinize sağlık

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık.Görüntüsü nefisss denemeye değer bir tarif gerçektende

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bu muhtesem pastaya kalkiyor ve sapka cikariyorum..
Ellerine saglik

Unknown dedi ki...

selam ellerine sağlık arkadaşım pastanın görüntüsü harika olmuş (abartmıyorum) sanırım baton kek kalıbında şekillendirmişsin duruşu çok şık
acaba diyorum bunun pudingini irmikli yapsam nasıl olur?:D
deneyeceğim ama önce bir baton kek kalıbı edinmem lazım:)
sevgiler

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

harika olmuş...ellerinize sağlık...yapımı kolay ve şık bir sunum....ilk fırsatta yapmalıyım...

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri

Adsız dedi ki...

Gercektende mukemmel gozukuyor tatli acaba icine muz dilimlesek nasil olur.Bide kafama takildi 3-4 saat dondurucuda mi(buzluk yazinca oyle anladim)yoksa buzdolabinda mi bekleticegiz.Baton pasta kalibim yok normal borcamda kekmis gibi yapsam nasil olur acaba?

Unknown dedi ki...

Sevgili adsiz:)

Dun internet baglantimda sorun oldugu icin yorumunuzu gormemisim o bakimdan yanit gecikti kusura bakmayin.
Icine muz dilimlemek bance sahane bir fikir, cok yakisacagina eminim.
3-4 saat dondurucu da bekletip, servis etmeden yarim saat once dondurucudan cikartip oda sicakliginda bekletiyorum. Bir keresinde hic dondurucuya atmadan denedim o da oldu aslinda dagilmadi(bir gece buzdolabinda altta beklettim). Tercih sizin.
Simdiden afiyet olsun, sevgiler.

Unknown dedi ki...

yaptım , buzluğa attım.umarım misafirlere mahcup olmam.yalnız tarif tam.muhallebiden artarsa yerim diyordum.1 kaşık bile artmadı.kalıbı tam doldurdu.bravo :)

Unknown dedi ki...

Eda Hanim, sonucu ben de merakla beklemedeyim :) Beni hic mahcup etmedi, size de etmeyecegine eminim aslinda...

Sevgiler,

Asuman

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.