1 Şubat 2011 Salı

TACO (tako)





Sıradaki tarifimiz tesadüfen yine makarnalı bir tarif olduğu için araya farklı bir tarif koymak istedim. En kısa zamanda İsveç köftemizin tarifi gelecek...
Tako (taco) Meksika mutfağına ait bir lezzet. Tortilla'nın içine, çeşitli içler konulup hazırlanan bir tarif. Hazırlaması aslında çok basit. Kıymayı kavurun, paketlenmis satılan hazır baharat karışımını ve suyu ilave edin, tortillaya sarın ve servis yapın. Bu kadar basit, ancak o hazır karışımların çoğunda MSG (monosodium glutamate) denilen sağlığa zararlı bir tatlandırıcı var. O bakımdan ben baharat karışımını da evde hazırlamayı tercih ediyorum. Bu karışımı hava almayan bir kavanozda karanlık ve kuru bir ortamda 1 ay kadar saklayabilirsiniz. Geçen gün kıymayı çıkarmış, ev halkına bununla ne yapsak diye soruyordum eşimin aklına “nereden geldiyse“ TACO geldi. Evde olan malzemelerle hazırladım, domatesim yoktu koyamadım (küçük küplere kesilip, marul ve peynirle birlikte kıymanın üzerine konur). Bir de mozzarella peyniri yerine, cheddar peyniriniz varsa onu tercih edin derim. Servis ederken isteğe göre yanında sour cream (ekşi krema) ve guacamole ile servis yapabilirsiniz.


Baharat karışımı:
  • 1 yemek kaşığı acı pul biber (hot chili flakes)
  • 1 yemek kaşığı soğan tozu ya da kurutulmuş soğan parçacıkları (onion powder or onion flakes)
  • 1 yemek kaşığı kimyon (cumin powder)
  • 1 yemek kaşığı sarımsak tozu ( garlic powder)
  • 1 yemek kaşığı tatlı kırmızı toz biber ( paprika)
  • 1 yemek kaşığı kekik (oregano)
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker (sugar)
  • 1 tatlı kaşığı deniz tuzu ( sea salt)
  • 1 yemek kaşığı -silme- nişasta ( cornstarch)
 Ayrıca:
  • 500gr. kıyma
  • 3/4 su bardağı su
  • 2 orta boy domates (cekirdekleri çıkarılıp küp küp doğranmış)
  • Marul ( incecik kıyılmış)
  • Cheddar ya da tercih ettiğiniz baska bir peynir (irice rendelenmiş)
  • 8-10 adet 7 inch -17 cm.Tortilla'ya ihtiyacımız olacak...


 Baharatların hepsini karıştırın.

                                                                                        

 Peyniri irice rendeleyin.

Marulu incecik kıyın.
          

Kıymayı kendi yağında kavurduktan sonra yağını süzün. İçine baharat karışımını ve 3/4 su bardağı suyu ekleyip, suyunu çekene kadar pişirip ocaktan alın. Isıttığınız tortillaların içine önce kıymayı, sonra peyniri , marulu ve domatesleri koyup dürüm şeklinde sararak (orijinalinde, iç malzeme tortilanın yarısına konulup, diğer yarısı üzerine kapatılarak servis yapılıyor ama o zaman yemesi biraz zor oluyor.O bakımdan ben dürüm yapmayı tercih ediyorum) afiyetle yeyin.



5 yorum:

bir dilim bir tutam dedi ki...

Hmmmm bayiliyorum su Meksiko mutfaganina....Eline saglik.Sevgiler

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

kullandığınız bıçak seramik bıçakmı?...rengi çok hoşmuş....arnavut ciğeride enfess görünüyor ellerinize sağlık...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

insanın fikri neyse zikri o oluyor...ben hala ciğer tarifinizde kalmışım...:)

Unknown dedi ki...

Sevgili Akdeniz kizi,
Kullandigim bicak celik bicak. Set olarak almistim bu bicaklari bir sure once, memnunum.

Sevgiler,
Asuman

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, tek kelime ile harika.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta sonu diliyorum.