6 Şubat 2011 Pazar

İSVEÇ KÖFTESİ



İsveç köftesini istediğimizde Ikea’da yiyebiliyoruz. Ben yine de evde yapılmışını tercih ediyorum. Sosunu hazırlarken 1 yemek kaşığı dolusu sour cream (ekşi krema) kullanıyorum. Bulamazsanız 3-4 yemek kaşığı kadar, normal krema da kullanabilirsiniz.

MALZEMELER: (4 kişilik)
  • 500 gr. orta yağlı kıyma
  • 1 yumurta
  • 100 ml. süt
  • 60 gr. ekmek kırıntısı
  • 1 tatlı kaşığ deniz tuzu
  • 1/2 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 çimdik tarçın
  • 1 orta boy soğan (bıçakla çok ince kıyılmış)
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ (kızartmak için)
SOSU İÇİN:
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı kırmızı şarap
  • 240 ml et suyu (beef broth)
  • 1 yemek kaşığı dolusu ekşi krema (sour cream) ya da 3-4 yemek kaşığı krema
  • 2 yemek kaşığı maydanoz (ince kıyılmış)
  • Deniz tuzu ve tercihen taze çekilmiş karabiber
HAZIRLANIŞI:
  • Öncelikle robotta çektiğiniz ya da incecik rendelediğiniz 60 gr.bayat ekmek kırıntısını 100 ml süte ekleyip karıştırın.
  • Diğer köfte malzemelerini bir kaba alın, sütlü ekmek karışımını da ilave edip yoğurun (biraz suluca, ele yapışan bir karışım oluyor, şekillendirirken avuç içinizi soğuk suyla ıslatırsanız daha kolay olur).
  • Malzemeden, cevizden biraz daha küçük parçalar kopararak, hepsini yuvarlak köfteler olarak şekillendirin.
  • Tavanızı ısıtın, 1/2 çay bardağı sıvıyağı ekleyip köfteleri kızartın (köfte malzememiz hafif sulu olduğu için, içlerinin pişmesi normal köfteden biraz daha uzun zaman alıyor).
  • Kızarmış köfteleri bir tepsiye alın, tavadaki fazla yağı atın (2 yemek kaşığı kadarı kalsın). Unu ekleyin ve tavada kalmış olan köfte kırıntıları ile birlikte karıştırarak unu biraz kavurun. Şarabı ekleyin karıştırın, et suyunu ilave edin kaynayana kadar karıştırın. Tuzunu ve karabiberini ekleyip koyulaşana kadar kaynatın. 1 yemek kaşığı dolusu ekşi kremayı da ekleyip, tüm malzemeyi karıştırın.
  • En son köfteleri sosa katın, köfteler sosla kaplanana kadar tahta kaşıkla çevirip (kullanıyorsanız, bu aşamada maydanozu da ilave edin) servis tabağına alın.
  • Yanında patates püresi ya da benim yaptığım gibi sade makarna ile servis edin.
  • Bir de serviste, tam İsveç usulu olsun derseniz, IKEA’dan alabileceğiniz "Lingonberry" sosunu da kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun.

  

6 yorum:

orece dedi ki...

3 saat oldu yiyeli ama resme çatal batırasım geldi. ellerine sağlık bende denedim ama sosuda reçelide hazır aldım. ikiside hazır olunca gayet tatmin edici oldu. ama tarifini deniycem süper görünüyor.

Unknown dedi ki...

çok degişik bir tarif olmuş.ellerine saglık.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfess görünüyor ellerinize sağlık....

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok güzel olmuşlar Asuman Hanım ellerinize sağlık. Yıllar önce televizyonda İsveçli bir şef yapmıştı, benim tarifim de oradan. Ama ben sosuna krema eklemezdim, deneyeceğim.

sevimlimutfak dedi ki...

Dün kızımla beraber ikea da yedik. Bİlhassa kızım sosunu çok beğeniyor, alt kattaki marketinden alıcaktık unutup çıktık. Burda tarifi görünce çok sevindim, mutlaka denicem. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

lezzettabağı dedi ki...

Ece tam da benim duygularıma tercüman olmuş.. bugün öğleyin işyerinde yemeğe yetişemedim dolayısıyla şu an(saat 13_46) buraya bakarken simit + tahinli açma vs. den oluşan minik lokmalar eşliğinde çayımı yudumlarken bu resim le yutkundum.. ellerine sağlık. fakat istanbulda bayramda gittiğimizde yediğim de sosu bana çok ağır geldi nedendir bilmiyorum yersem de artık sossuz tercih ediyorum. güzel paylaşımlarda görüşmek üzere sevgiler..