25 Kasım 2009 Çarşamba

Lorlu Piramit Pasta

BAYRAM TEBRİĞİ ve BAYRAM PASTASI






Bu pastanın tarifini tarif defterime yıllar önce “ablamın lorlu pastası“ olarak yazmışım ve de orada unutmuşum. Şimdi tariflerimi bloğa geçirmeye başladığımdan beri “eski defterleri karıştırır“ oldum:)) Bayram için de tatlı tarifleri ararken “niye bu pasta olmasın?“ deyip yapmaya karar verdim. Ancak bunu daha önce hiç denemediğimden, Google’dan bir arama yaptım. O zaman da üzülerek gördüm ki, aynı fotoğrafı ve aynı tarifi kullanarak 4 blog bu tarifi yayınlamış. Hepsine yorum yaptım, çünkü gerçek tarif kimin bilmeme imkan yoktu. Şu ana kadar “bu tarifin ve fotoğrafın gerçek sahibi benim“ diye bana dönen olmadı...O bakımdan ben referans olarak ablamın tarifini gösteriyorum, pastayı süslemede de Google’da bulduğum fotoğraftan esinlendim...
Hangi bloglar oldugunu burada yazmayı ben uygun bulmadım ama merak ediyorsanız Google İmages’den “lorlu pramit pasta“olarak girin ve aynı fotoğrafın ve tarifin kaç blog tarafından kullanıldığını görürs
ünüz.

MALZEMELER :
  • 500 gr. tatlı lor (ben 454 gr. Ricotta kullandım)
  • 2 yumurta
  • 2 paket petibör bisküvi ( 36 adet)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr. eritilmiş, soğutulmuş tuzsuz tereyağ
  • 2 muz (ben 1 muz, 1 kiwi, 3-4 tane de çilek kullandım)
  • Bisküvileri ıslatmak için soğuk süt
HAZIRLANIŞI:
  • Önce yumurtaları 3-4 dakika çırpın. Sonra loru, 1 su bardağı pudra sekerini, vanilyayı ve tereyağı ilave edip, pütürsüz bir kıvama gelene kadar çırpın.
  • Alüminyum folyoyu düz zemine serip üzerine streç koyun. Bisküvileri süte batırıp hemen çıkarın ve enine 3, boyuna 4 sıra olmak üzere dizin.
  • Sonra üzerine kremanın 1/4 ünü sürün . Bu İşlemi 3 kez tekrarlayın (3 sıra bisküvi, 3 sıra krema olacak). En üste kremayı sürdükten sonra ortaya meyveleri dizin, streç yardımı ile kenarlardan katlayıp, piramit şekli verin (ortadaki sıra pastanın tabanı olacak, yanlardaki sıralar da kenarı).
  • Kalan kremayı üstüne sürüp, dolapta bir gece bekletin .Üzerine çikolata sosu dökerek süsleyin.
ÇİKOLATA SOSU İÇİN:

Dr.Oetker’in hazır çikolata sosunu kullanabileceğiniz gibi evde de kendi sosunuzu hazırlayabilirsiniz.
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 2 tatlı kaşığı pudra şekeri
  • 2 tatlı kaşığı kakao
  • 1 parça bitter çikolata
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
Çikolata ve terayağ hariç tüm malzemeyi cezvede kaynamaya başlayana kadar karıştırdım. Kaynamaya başladığı anda ocaktan alıp, içine çikolata parçasını ve tereyağı ilave ettim. Soğuyana kadar (kabuk tutmaması için) ara sıra karıştırdım.
Bir bardaktan yapılan bu ölçü biraz fazla oluyor ama biz geri kalan sosu yerken üstüne döküp “double çikolatalı“ yaptık :))


Afiyet olsun
NOTLAR:
Kremanın İçine koyduğumuz yumurta pişmediği için, taze olmasına özen gösterin.
Bir de yumurtaları 3-4 dakika kadar çırparsak, yerken çiğ yumurta kokusunu almayız.

3 yorum:

Pastacı Kız dedi ki...

Merhaba yorumunuza geç cevap verdiğim için kusurabakmayın lütfen.
Sitemde yayınladığım tüm tarifler kendime ait tariflerdir hiç alıntı yada çalıntı yapmadım bugüne kadar.
Piramit pasta tarifini okusaydınız tarifin ve fotoğrafın arkadaşım Hande'ye yani Sarı mutfa'ğa ait olduğunu görürdünüz.Diğer siteler tarifi fotoyu izinsiz kullanmışlar malesef.
Hande o pastayı ev toplantımızda bizim için hazırlamıştı.Sitemde davet masasını yayınladığımda birçok kişi bu pastanın tarifini ısrarla isteyince sitemde yayınladım.Sonuç olarak Hande ile davet masalarımızdaki tarifleri sitelerimizde ortaklaşa yayınlıyoruz.Umarım sorunuza yanıt verebilmişimdir.
Görüşmek dileğiyle selamlar sevgiler...

ferda dedi ki...

Asus'cuumm bayram tebrigimin altinda bu pastanin olmasi tamamen tesaduf olup,kendisi benim en sevdigim pastadir. Kalbinin bu temizliginden yola cikarak madem boyle bi tesaduf olmus bu tesadufu gercekte de hayata gecirebilmek dilegimle, ellerine sagggliiiikkk diyorum!

Unknown dedi ki...

Tesadufun bu kadari, tamam sana soz ilk gorustugumuzde (ki bu da en iyi ihtimalle 2 yil sonra) :( sana bu pastayi yapacagim. Hem yazin daha da guzel olur soguk sogukkk...