4 Kasım 2012 Pazar

Karamelize Pırasalı, Fırında Kızarmış Somon Balığı

 

Kanada’da beğenerek yediğim tek balık somon balığı. Bugüne kadar denediğim diğer tüm balıklarda hoşuma gitmeyen bir koku var maalesef.
Bir Izmir’li olarak daha çok balık tarifim olması gerekirken, benim tarifler maalesef hep somon balığı ile kısıtlı kalıyor.
Hal böyle olunca ben de Somon’un her halini deniyorum. Karamelize olmuş pırasa Somon’a çok yakıştı. Kesinlikle deneyin.
 
  Not: Ben pırasa adedini 2 olarak verdim çünkü buradaki pırasalar çok kalın ve büyük.Türkiye’min pırasaları daha narin yapıda olduğu için, siz göz kararı pırasa miktarını arttırabilirsiniz.
 
 
MALZEMELER: (4 kişilik)
  • 2 adet büyük boy pırasa
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı kahverengi şeker (light brown sugar)
  • 1/2 tatlı kaşığı deniz tuzu
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 4 adet fileto somon ( ya da 1adet büyük fileto somon)
  • Karabiber
Balığın üzerine:

Karabiber, deniz tuzu ve toz kırmızıbiber

HAZIRLANIŞI:
  • Pırasaları güzelce yıkayıp sert üst yapraklarını soyun ve 5-6 cm uzunluğunda jülyen doğrayarak, 15 dakika beyaz sirkeli-tuzlu suda bekletin (sirke bakterileri, tuz da kumları yok etmek için).
  • 15 dakika sonunda tekrar soğuk suda iyice çalkalayarak, suyunu süzün.
  • Yağları bir tencerede eritin ve suyu süzülmüş olan pırasaları ekleyip 5 dakika kavurun. Kahverengi şekeri ve tuzu da ekleyip, yaklaşık 20 dakika kadar daha (pırasalar hafif karamelize olana kadar) kavurun. Ocaktan alıp limon suyunu ekleyin ve üzerine kapak kapatarak sıcak tutun.
  • Yıkanmış, tuzlanmış ve biberlenmiş balıkları yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye dizin. Önceden 400F /200Cde ısıtılmış fırında balıklar pişene kadar kızartın.
  • Balıkların üzerine pırasayı paylaştırıp, 5 dakika kadar daha fırında tutun.
  • Yanında güzel bir şarap ile servis yapın.
Afiyet olsun.
 
 

15 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Tarifin çok güzel ve lezzetli görünüyor..Ama sadece misafirlerime yapabileceğim bir lezzet,somonu yiyemiyorum..Başka balıkla olur mu acaba..ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Nursen hanim ben denemedim ama fileto herhangi bir balikla da olur bence. Simdiden afiyet olsun.

Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor.en kısa zamanda denenmeli :)) sevgiler

*mehtap dedi ki...

güzel bir yemek olmuştur eminim,elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Benim de en sevdicegimdir Somon... Tarifinizi mutlaka deneyecegim, ellerinize saglik... Sevgilerimle,

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık,soğangiller her yemeye yakışır .

Acemi Sef Meysun dedi ki...

Hos bir sunum olmus. Tadinin da harika olduguna eminim. Ne de olsa pirasa girmis isin icine. Izmir'li olup kokler gocmen olunca Pirasanin her turlusu guzel geliyor. Makedonyali gocmenlerin bir lafi vardir
" o kadar tokum ki Pirasa bile olsa yemem" derler.
Bu arada adinizi ve marifetlerinizi Banu'dan cok duydum. Ellerinize saglik..

Unknown dedi ki...

Tesekkurler Meysun hanim. Dediginiz gibi pirasa'nin bence de her cesidi guzel oluyor. Hele hele pirasali Arnavut boregi...
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Tesekkurler Ceyda, Mehtap,Petunyalarim ve Mazes.

Sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ahha gecenlerde burnuma geldi somon kokusu ama cikaramadim kimden diye ..sendenmis demekki:)) Afiyetler olsun cigerim:)

Ozlemaki dedi ki...

asla bıkmadan, her haliyle severim.
en son lakerdasını yaptım =)

Aicha Dalgic dedi ki...

Aman da amaaaaaaaaaaaannnn

Harika gorunuyor çok

begendim

Ayrica o kadar lezetli duruyoki

aksam aksam agzim sulandi o

Yuzden bu vakitten sora sizi

Takibe aliyorum çunki bunu

Hakediyorsunuz bende sizi

bloguma beklerim seve seve

tabi


Hayirli aksamlar

Bisous bisous

www.fraise-framboise.blogspot.com

lezzettabağı dedi ki...

Hayatım eline sağlık pırasanın karamelize halini çok beğenirim balıkla denememiştim en kısa sürede deneyeceğim görüşmk üzere sevgiyle kal.

Sule dedi ki...

Hakikaten somondan baska balik yenmiyor bizim evde de. Hep firinda ayni sekilde pisirmekden de biktik artik. Bu tarif degisik geldi. Bu aksam denemeyi dusunuyorum. Gorusmek uzere.

Unknown dedi ki...

Umarim begenirsiniz Sule, simdiden afiyet olsun...Sonuctan beni haberdar et.