27 Ekim 2009 Salı

BODRUM MAKARNASI



Bu tarifi yıllar önce, Sana yağının yayınladığı bir kitapçıkta bulup denemistim. Hala çok sık yaptığım bir makarnadır. Neden Bodrum makarnası denmiş bilmiyorum ama “özellikle yazlıkta pratik yemekler arandığı için“ olabilir sanırım. Ben de Bodrum evimde uğraştırıcı yemek yapmak istemediğimde aklıma ilk bu tarif gelir :))


MALZEMELER:

  • 1 paket fiyonk makarna ( ben penne kullandım)
  • 200-250 gr. kıyma
  • 1 kase sarımsaklı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 adet soğan
  • 2-3 büyük olgun domates
  • Tuz, karabiber, kimyon

ÜZERİNE:

  • 1 tatli kaşığı kırmızı biber
  • 1 çorba kaşığı tereyağ

HAZIRLANIŞI:

  • Sarımsaklı yoğurdu hazırlayıp, ılık bir yerde bekletin.
  • Makarnayı tuzlu suda haşlayıp soğuk sudan geçirip süzün.
  • 1 yemek kaşığı tereyağını, makarnaları haşladığınız tencerede eritin ve süzdüğünüz makarnaları ilave edip karıştırın.
  • Kıymayı, küçük doğradığınız soğanla birlikte kavurun.
  • Kıyma kavrulduktan sonra içine 2 -3 adet domatesi rendeleyin, domates suyunu hafiften çekene kadar pişirin.
  • Baharatlarını ilave edin.
  • Hazırladığınız makarnayı servis tabağına alın, üzerine önce sarımsaklı yoğurdu daha sonra hazırladığınız kıymalı harcı dökün.
  • Arzu ederseniz , kırmızı biberi 1 kaşık tereyağında yakıp üzerine gezdirin.

Afiyet olsun...

2 yorum:

Ebru dedi ki...

Ben bundan sonra buraya aksamlari bakmayayim bari. Harika gorunuyor:) Sarimsakli yogurtlu hmmm nefisss...

nalan dedi ki...

ah annecim hep yapar bundan. normalde eve makarna almıyorum yemeyeyim diye. ama annemler gelince başka!
of ellerine sağlık.