1 Ağustos 2011 Pazartesi

MARAŞ TAVA



Maraş tava, adından da anlaşılacağı gibi Kahramanmaraş’tan bir lezzet. İftar sofrası için, hafif ve doyurucu bir tarif, yanında sade pilav ile servis yaparsanız tam bir lezzet şöleni oluyor.
Orijinaline sadık kalarak verdim tarifimi, ben yaparken kuzu eti yerine dana eti ile yapıyorum. Dana etinde de pişme süresi aynı fakat etleri kuzu etinden daha küçük parçalara kesiyorum ki daha çabuk pişebilsin. Ben yine de kuzu etini tercih edin derim, çok daha lezzetli olacaktır.

Not: Yemeği servis tabağına alırken kaşık kullanmayın, tepsiden dökerek alın ki sebzeler ezilmesin.



Malzemeler: (6-8 kişilik)
  • 750 gram kuşbaşı kuzu eti
  • 4-5 adet patlıcan
  • 1 kg domates
  • 2 adet soğan
  • 3-4 adet yeşilbiber
  • 2 diş sarımsak 
  • 1 yemek kaşığı biber salçası 
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Karabiber
  • Pul biber 
  • Deniz Tuzu
Yapılışı: 
  • Patlıcanları alacalı şekilde soyarak, ortadan 4’e kesin, küp küp doğrayın ve tuzlu suda 15 dakika bekletin. 
  • Küçük kuşbaşı doğranmış kuzu etini, hafif yağlanmış fırın tepsisine yayın,cok az tuz serpin. irice doğranmış soğanları etlerin üzerine koyun.
  • Kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış domateslerin yarısını, soğanların üzerine yayın.
  • Patlıcanları tuzlu sudan çıkartıp yıkayın ve fazla suyunu sıkarak domateslerin üzerine koyun.
  • Sarımsağı ince doğrayıp ilave edin.
  • Yeşil biberleri irice doğrayıp ekleyin.
  • En üste kalan domatesleri koyun. 
  • Bir kasede 1 yemek kaşığı biber salçasını biraz suyla sulandırın,tuzu karabiberi, pulbiberi ve zeytinyağını da ekleyip karıştırarak, yemeğin üzerine gezdirin.
  • Tepsinin üzerini folyoyla sıkıca kapatarak, 1 saat folyo ile, yarım saat folyosuz 220 dereceye ayarlanmış fırında pişirin.
  • Yemeğin pişme süresi 1,5 saattir. Maraş tava 1,5 saat boyunca pişirilirken ısı derecesi kademe kademe 180-150  dereceye kadar düşürülerek pişirilir. Yemeğimiz 6-8 kişilik servis edilebilir.

Afiyet olsun.





2 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

annem maraşlı...ve bu tarifi sanki fırına göndererek pişiriler diye hatırlıyorum...etin suyu ile fırında pişen yemek nasılda leziz olur...ellerinize sağlık...

bırtutamkekik dedi ki...

merhbalaar:)
yemekleriniz sayfanız,bahçe manzalı resimleriniz mest etti beni:)
bayıldım...
izleyiciniz oldum hemen...
bende sizi bekliyorum sayfama..
sevgilerimle..
:)