4 Mart 2010 Perşembe

Közlenmiş biber sarması


Bu tarifi Hünerlibayanlar’da gördüm ve iki kere denedim. İlkinde, tarifini verdiğim gibi biberleri kendim közledim, ikincisinde de işin kolayına kaçıp kavonozda satılan hazır biberleri kullandım. İlk yöntem görsel olarak da, lezzet olarak da daha başarılı oldu. Kavonoz biberleri biraz sert olduğu icin ben çok beğenmedim. Davet sofraları için harika bir tarif...

Malzemeler
  • 6 adet büyük boy kırmızı biber
  • 6 adet taze soğan (yeşil kısımları)
  • 2 çay bardağı ezilmis beyaz peynir
  • Birkac dal maydanoz
  • 1 yemek kaşığı iri kırılmış ceviz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Limon

Hazırlanışı:

  • Biberleri közleyin ve kabuklarını soyun, bir kenarını keserek açın ve çekirdeklerini temizleyin.
  • Beyaz peynir, kıyılmış maydanoz, ceviz, karabiber ve 1 yemek kaşığı zeytinyağını karıştırın.
  • Biberlerin geniş tarafına, 1 yemek kaşığı dolusu peynirli karışımdan koyun ve sigara böreği sarar gibi sarın.
  • Taze soğanın yeşil kısımlarını kesin ve üzerlerine kaynar su dökün, 2-3 saniye kadar suda bırakıp süzün (böylece soğanlar yumuşayacak ve sarmanız kolaylaşaktır).
  • Sarma işlemi bitince, servis tabağına alın ve üzerlerine az miktarda zeytinyağ ve limon suyu gezdirin.
Afiyet olsun.

NOTLAR:
  1. Eğer biberleriniz çok büyükse, verev olarak ortadan kesin. Böylece elinizde iki adet ücgen seklinde biber olacak, geniş tarafına iç malzemesini koyup sigara böreği gibi sarın.
  2. Biber sarmalarınızı bir gün önceden hazırlayıp, servis tabağına dizip buzdolabında bekletebilirsiniz. Servis yapmadan yarım saat önce çıkarıp, üzerine yağını ve limonunu gezdirip servis edebilirsiniz.




1 yorum:

dokuzuncubulut dedi ki...

Merhabalar Asuman hanım, sofranıza da, ikramlarınıza da bayıldım. Zeytinyağlı patates püresini hemen deneyeceğim. Bu arada birinci yılınızı da kutlarım. Bu güzel tariflerle çok uzun süreli bir blog olacağından eminim. Sevgiler...