17 Mart 2010 Çarşamba

Ay çöreği






Türkiye’de yaşarken en çok sevdiğim pastane ürünlerinden biriydi “ay çöreği“. Ama, yerken de hep bir “acaba“ olurdu içimde... İçine konulan malzemelerin ne kadar taze ve sağlıklı olduğu hep bir soru işareti olmuştur bu güzelim çörek için...
Burada bulma şansımız olmadığından ve nicedir de yine aklıma düştüğünden kendim denedim. Sonuc “harika“... Yazmadan önce iki kere denedim, şimdi gönül rahatlığı ile tarifi sizlerle paylaşabilirim.
Şimdi belki sizler de ilk deniyecekseniz “mayalı hamur olup da nasıl mayalandırmadan pişireceğiz?“ gibi bir soru ile gelebilirsiniz. Açıkçası ben de ilk denememde kuşkuluydum ama sonuç mükemmeldi, düşünmeyin deneyin derim ben...



MALZEMELER: (12 adet)

Hamuru için:

  • 100 gr. tuzsuz tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 1/2 su bardağı soğuk süt
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • Aldığı kadar un (2,5 su bardağı kadar)
  • 2 adet yumurta (birinin sarısını üstüne ayırın)
  • Biraz tuz

İç malzemesi için:

  • 3 su bardağı, irice parçalanmış kakaolu kek ( ben kakaolu hazır kek pisirdim, 3 su bardağı kadarını iç için kullandım).
  • 1 çay bardağı iri kırılmış ceviz
  • 1/2 çay bardağı iri kırılmış badem
  • 1 çay bardağı kuru üm
  • 1/4 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tarçın

Üzeri için:

  • 1 yumurtanın sarısı + 1 tutam şeker
  • File badem veya ceviz kırığı

HAZIRLANISI:

  • İlk önce soğuması için iç harcını hazırlayın. Tüm malzemeyi tencereye koyun ve üzerine sütü ilave ederek oldukça yoğun bir kıvam alana kadar ocakta pişirin. ( çok akışkan olursa tekrar kek ilave edebilirsiniz).
  • Altını kapatıp soğumaya bırakın.
  • Oda sıcaklığındaki yağ ile pudra şekerini elinizle karıstırın.
  • Sütü, yumurtaları, tuzu ve mayayı da ekleyip hepsi iyice karışana kadar yoğurun.
  • Unu azar azar ekleyerek, ele yapışmayan, yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Hamuru 12 eşit parçaya ayırın.
  • Hafif unlanmıs tezgah üzerinde elinizle, boyu 1 karış, eni 4 parmak olacak gibi, elips şeklini verin.
  • Hazırladığınız ve soğumuş olan içi elinizle yuvarlayıp, bir karış boyunda çubuklar yapın (şekillendirken avuç içinizde azıcık kalıntı bırakıyorsa kıvamı iyi demektir, çok kuru yapmayın, sonra çöreği yemekte güçlük çekersiniz).
  • Çubuk şeklinde hazırladığınız içi, hamurun ortasına koyun. Ikisinin boyları aynı olmalı. Hamuru içiyle beraber rulo yapıp, parmak uçlarınızla -ortasına çok bastırmadan, uçlarına bastırarak -uçları ince, ortası daha tombul olacak şekilde kapatın ve hafif kıvırarak ay şeklini verin.
  • Çöreklerin üzerine yumurta sarısı ve şekerli karışımdan sürün, bir çatal ile üzerine hafif çizikler atıp file badem serpin.
  • Önceden ısıtılmış 180C /350F fırında, üzerleri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.


NOT: Kakaolu kek yerine, evde olan herhangi bir keki de kullanabilirsiniz. O zaman iç malzemesinin içine 3 çorba kaşığı kadar da kakao ilave edin.



7 yorum:

Ebru dedi ki...

ay cayin yanina olsa da yesek, rejimdeyim simdi biter bitmez yapacagim insallah...

Banu dedi ki...

Asumancim bu benim kizimin en sevdigi seydir. Su anda bir detox yapiyoruz biter bitmez ilk deneyecegim vede Melise supriz yapacagim sey bu olacak.

Didem dedi ki...

Teyzos ben rejim mejim yapmiyorum ama vaktim oldugunda hemen deneyecegim:) eline saglık super gorunuyorlar..

Sevgi dedi ki...

Biz yurt disinda yasayanlar icin bir hazine bu tarif. Ben de cok severim ay coregini. Paylasiminiz icin cok tesekkurler, hemen deneyecegim.
Sevgiler,

Sulemmutfak dedi ki...

Resimde cok guzel gorunuyor. Eminim tadi da guzeldir. Bana ilginc geldi cunku icerisinde pasta olabilecegini dusunmemisdim. Demek Turkiyede iken de dikkat etmemisim. Vakit buldugum zaman deneyecegim. Ellerine saglik. Sule

Unknown dedi ki...

Sule,
Ben "Betty Crocker chocolate cake mix" in kekini yapmistim. Biliyorsun ayni gun tuketilmezse yerken iyice dagiliyor. Kalanini boyle degerlendirdim. Denemeni tavsiye ederim,kizlar da sevecektir.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Tarifinizi deneyip begenen biri olaraktan, ellerinize saglik =) 👏