18 Ekim 2010 Pazartesi

Keçi Peynirli ve Kurutulmuş Domatesli Atıştırmalık




Atıştırın, açlığınızı yatıştırın :) Cay ya da yemek davetlerinizde, sofraya oturmadan önce, davete gidiyoruz diye sabahtan beri fazla birsey yememiş olan dostlara, bir bardak şarap eşliğinde sunabileceğimiz hafif, lezzetli ve bir-iki dakikada hazırlayabileceğimiz bir atıştırmalık...

Kurutulmuş domatesleri, tercihen 1 gece önceden marine edin. Ben domatesleri Türkiye’den almıştım ve paketin üzerindeki tarife göre hazırladım. Sizlere de aynen yazıyorum. Bu tarif, 250 gr. lık domates kurusu için verilmiş, ben kullanacağım miktarda domatesi sosluyorum, kalanını buzdolabı torbasına koyup buzdolabının “peynir“ çekmecesinde saklıyorum.

DOMATES KURUSU SOSU

Domates kurusu  -  250gr.
Karabiber             - 1/2 tatlı kaşığı
Acı toz biber        -  1/2 tatlı kaşığı
Pul biber              -  1/2 tatlı kaşığı
Kimyon                 -  1/2 tatlı kaşığı
Kekik                     -  1 tatlı kaşığı
Köri                       -  1/2 tatlı kaşığı ( ben kullanmıyorum)
Muskat rendesi    -  çok az
Zeytinyağ              - 1 su bardağı
Sarımsak              - 3 diş

Kuru domatesler yıkanıp, 15-20 dakika kaynar suda bekletilir, süzülür. Yukarıda yazılı baharatlar ve zeytinyağı ile karıştırılıp en az 1 gün buzdolabında bekletilir.

Sade keçi peynirini servis tabağına yayın, üzerine hazırladığınız kuru domatesleri istediğiniz büyüklükte kesip koyun ve yanında istediğiniz çeşit kraker ile servis yapın.

Afiyet olsun.

Not: Domatesler bittikten sonra kalan zeytinyağını, salatalarınızda kullanabilirsiniz. Nefis bir tadı ve kokusu oluyor.



6 yorum:

sarkaç dedi ki...

Kuru domatesle yeni tanıştım. Bu tarif de çok hoşuma gitti, deneyeceğim.

Ebru dedi ki...

Bir atistirmalik bu kadar mi guzel gorunur...Ellerine saglik!

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bende kurutulmuş domatesleri bu şekilde marine edeceğim baharatlar çok güzel bir tat vermiştir eminim ellerine sağlık sevgiler...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Kuru domatesi çok severim ama böyle baharatlarla marine edilmiş hali çok daha lezzetli olmalı:).
Ellerine sağlık..
Sevgiler:).
aslı

dokuzuncubulut dedi ki...

Kuru domatesi çok kullanırım. Buna benzer tarifleri de sık sık yaparım. Denemeyenler için ben de tavsiye ederim. Fotoğrafta da zaten lezzetini belli ediyor.
Ellerinize sağlık.

Cafe Pepela dedi ki...

Nefasetinden şüphem yok.
Harika görünüyor! :)