23 Ağustos 2014 Cumartesi

ÇATLAK PATATES



Etin, balığın, tavuğun yanına yakışan kolay ve lezzetli bir garnitür. Adı nedir bilemem, belki de bir adı bile yoktur ama ben “çatlak patates“ dedim. Çatlak, patlak, yusyuvarlak... (Bugün Davutoğlu’na hala kızının yazdığı maniyi okuduktan beri, ben de böyle manidar konuşur-yazar oldum, kusuruma bakmayıverin gari :)

Neyse biz gelelim patateslerimize; Minik taze patatesleri iyice fırçalayıp yıkadıktan sonra, süzgüde sularını süzdürüyoruz (kabuklarını soymuyoruz). Patatesleri kesme tahtasınına alıp ağır bir aletle (et dövme demiri, merdane vs.) üzerlerine hafifçe vurup çatlatıyoruz. Bu arada döküm ya da teflon tencerede 2-3 yemek kaşığı (patatesin miktarına göre değişir) zeytinyağını ısıtıp, patatesleri tencereye alıyoruz ve kapağını kapatıp sık sık tencereyi sallayarak patatesler pişene kadar orta ateşte pişiriyoruz.

Servis tabağına alıp, tabağın kenarına tercihen acı pul ya da tozbiber serperek sıcak servis yapıyoruz.

Hepsi bu, deneyeceklere afiyet olsun.

Sevgiler,

2 yorum:

Acemi Sef Meysun dedi ki...

Ana yemegin yanina nefis bir garnitur. Eline saglik Asuman'cim..

Deniz dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar. Fırında denemiştim ama böyle güzel kızarmamışlardı. Gerçekten çok iştah kabartıcı duruyorlar. Ellerinize sağlık.