25 Haziran 2014 Çarşamba

Haydari



Özellikle rakı sofralarına yakışan bir meze olan “haydari“ ile herkese merhaba!.. Uzun bir süredir tarif ekleyemiyordum, malum havalar ısınınca evde geçirdiğimiz zaman da azalıyor. Dolayısı ile bu durum, mutfakta geçirdiğimiz zamanı da etkiliyor...

Haydari'yi hazırlarken ben içine kuru nane ekledim ama ince kıyılmış dereotu da çok yakışır. Bir de tuzunu tüm malzemeyi ekledikten sonra ’gerekiyorsa’ ilave edin çünkü; bazen beyaz peynirin tuzu yeterli olabiliyor.
       
        Sevgiler,




Malzemeler:

Süzme yoğurt, beyaz peynir, kuru nane, sarımsak, deniz tuzu
Üzerine: Zeytinyağı, pulbiber, kuru nane

Beyaz peyniri çatalla ezip, süzme yoğurda karıştırın. Sarımsakları rendeleyip kuru nane ile birlikte yoğurda ilave edin. Tüm malzemeyi karıştırdıktan sonra servis tabağına alıp, üzerine zeytinyağını gezdirin. Pul biber ve kuru nane ile süsleyin.

Afiyet olsun.


Not: Bu tarifime facebook sayfamdan yorum yapan bir arkadaşımdan harika bir öneri geldi. “Kurutulmuş kırmızı biberi kızgın yağda birkaç saniye kızartarak üzerinde servis yapıyorum“ diye yazmış. Eminim çok yakışıyordur. Paylaşım için teşekkürler Selma’cığım

10 yorum:

sarkaç dedi ki...

Sunumunuz da çok güzel, iştah açıyor. Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Asumancığım ellerine sağlık. Haydari çok masum bir meze olmasına rağmen ben onu ekmekle yemeyi çok seviyorum Ve tabii ki gelsin kilolar:)) Düğün var Şule'de patates... sen de haydari, hayallerimde şakşuka...Yok derhal unutmalıyım galiba:)) Sevgiler uzaklardaki dostlarım.

VuslaT dedi ki...

Canımsın senin sunumun da çok şık ellerine sağlık. Ben her sofrada yiyebilirim Haydariyi. Enfes çünkü..Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Guzel yorumlara tesekkur ediyorum arkadaslar.

Sevgiler,

Asuman

Acemi Sef Meysun dedi ki...

Sevgili Asuman, Haydari severek yaptigim bir meze ama peynirlisini hic denememistim.. Ilk firsatta deneyecegim. Kuru domates fikri hosuma gitti. Hatta ayni sekilde domatese kuru biberde ilava edilir ya da alternatif olarak kuru biberlede denenebilir belki. Sunumun her zamanki gibi goz kamastirici..
Sevgiler, Meysun

Unknown dedi ki...

Sevgili Meysun, peynirli de farkli bir tat oluyor. Yorumunu okuyunca acaba yanlislikla kuru biber yerine kuru domates mi yazdim dedim ama kuru biber yazmisim. Kuru domates de olabilir ama neden olmasin...

Sevgilerimi yolluyorum.

Acemi Sef Meysun dedi ki...

:-)) Hata bende olmus sanirim.. Galiba Turkiye'deki domateslerde kaldi aklim… Nedense domates gibi algilamisim..Bilincalti olsa gerek..

Unknown dedi ki...

Turkiye'deki her sebze cok guzel sevgili Meysun. Sanirim dondun evine...

Sevgiler.

Acemi Sef Meysun dedi ki...

Malesef dondum.… Gerci az kaldi.. 9 ay sonra yeniden Toronto'da olacagiz. Cogu bitti azi kaldi. Zaman cok cabuk geciyor. Sikayetci degilim bu deneyimi yasadigimiz icin ama Toronto'ya her geldigimde kendimi evimde hissediyorum . Burada o aidiyet duygusunu edinemedim.

Unknown dedi ki...

Haklisin ayni seyleri ben de yasiyorum. Turkiye'de de evimiz var, yazlari gidip uzunca kaliyoruz ama yine de esas evim burasi.Buraya dondugumde "evime geldim" diyorum. Benim 28 yilim doldu burada, Turkiye'de yasadigimdan daha uzun sure...
Neyse cogu bitmis, azi kalmis. Eminim cok guzel bir tecrube olmustur sizlere.

Sevgileerr.