23 Mart 2014 Pazar

Kremalı Şarap Sosunda Somon Balığı

 

Geçenlerde Ikea’da dolaşırken poşet içinde satılan ’somon balığı sosu’ dikkatimi çekti. İçindeki malzemelere bakınca “ben bunu evde yapabilirim“ dedim. Sonuç harika! Gerçi o sosu alıp denemedim, ikisi arasında bir kıyaslama yapamayacağım ama bu benim hazırladığım sosu ailecek severek yedik. Balığın pişmiş halinin fotosunu çekmeme fırsat kalmadı diyeyim siz anlayın :)





Malzemeler:
  • 4 adet dilim ya da fileto somon
  • Deniz tuzu
  • Karabiber
Sosu için:
  • 1 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı krema (half and half cream)
  • 1/3 su bardağı sek beyaz şarap
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 tatlı kaşığı Dijon hardal
  • 1/2 çay kaşığı safran ya da zerdeçal
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 çay kaşığı tuz (balıkları da tuzladığımız için fazla koymayın)
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • Dereotu (ince doğranmış)
  • 2 diş sarımsak (ince doğranmış)
Hazırlanışı:
  1. Öncelikle balıkları yıkayalım ve kağıt havlu ile kuruluyalım. Üzerlerine deniz tuzu ve mümkünse ’taze çekilmiş’ karabiber serpelim.
  2. Sos malzemelerinin hepsini bir kaba alıp, çırpma teli ile iyice karıştıralım.
  3. Çok büyük olmayan, fırına girebilen bir  kaba balıkları koyalım, üzerlerine sosu dökelim ve önceden ısıtılmış 400F - 200C    fırında ( üzeri açık) 25-30 dakika pişirelim.
 
Afiyet olsun.

15 yorum:

herşeyin bişeyi var dedi ki...

amanın yine şaraplı bir tarif !!! hayranlarını harekete geçiriceksin yine ;) hehehehee :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok güzel bir tarif olmuş,ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Nursen Hanim tesekkurler.

Sevgili herseyin biseyi var, benim hayranim beni hic yanliz birakmiyor ki, sagolsun hergun salliyor birseyler zaten :)

herşeyin bişeyi var dedi ki...

inanmıyorummm o.O

Unknown dedi ki...

Ben deeeeeee :)

Kurabiye denizi dedi ki...

Bu bir inatlaşmaya döndü sanırım.Bence boşverin değmez.Önemsendiğini düşündükçe o sevgili hayranınız müthiş yorumlarına devam edecektir.Sevgiler

Deniz dedi ki...

Şaraplı bir tarif deneme fırsatım olmadı henüz. Her şarap uygun oluyor mu peki yemeklerde kullanmak için, yoksa belirli bir çeşidi var mı? Somon balığını çok severim ve bu şekilde denemeyi çok isterim. Görüntüsü harika.

Unknown dedi ki...

Sevgili kurabiye denizi,

Inatlasma degil de 'etkiye tepki' diyelim.

Malum inatlaşma çift yönlü bir eylemdir. İnatlaşmanın gücüne gore de karşı güç oluşur.

Kin eken, hoşgörü biçmez!..

Bana durduk yerde satasan ve kufreden ve bunu kendine gunluk eylem edinmis birine sessiz kalabilecek karakterde biri degilim. Gerekirse hukuksal yollara dahi basvuracagim.

Sevgilerimle,

Asuman

Unknown dedi ki...

Sevgili Deniz,

Ben kirmizi etlerde kirmizi, tavuk ve balikta da beyaz sarap kullaniyorum. Yemege konulacak sarabin kalitesinin cok cok iyi olmasi gerekmiyor diye dusunuyorum cunku pisirme sirasinda ısı sarabin ince lezzetini ortadan kaldiriyor.

Kolay gelsin,

Sevgiler.

Sulemmutfak dedi ki...

Somona sarap sosunun yakisacagini dusunuyorum. Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Merhaba Asuman Hanım, bu yaratık sırf size yorum yazdım diye aşağıdaki mesajı da bana yollamış :))

"Ylva Guven"
sen o asuman domuzunun avukatligini yapma dinsiz köpegin teki ee sizlerde onun yolunda giden yoldaslarisiniz,elini öpmek yerine SICMAK gerek ama seytanindan bulsun yalakasi cok götunu yalayan



Unknown dedi ki...

Hulya Hanim, gercekten cok uzuldum. Sadece size degil anladigim kadari ile baska arkadaslara da ayni tip mesajlar yollamaya baslamis.Bana da aklina estikce yolluyor.

Artik bu kisiye dur demenin zamani geldi sanirim. Ben Isvec makamlarina basvurdum. Altta size bir iki link gonderiyorum lutfen onlari okuyun. Isvec makamlarindan bir netice gelmez ise ve bu kisi ayni sekilde dusenli olarak bu cirkin yorumlarini gondermeye devam ederse bu yaz Turkiye'ye geldigimde savciliga basvuracagim.

http://www.aktuelegitim.com/internette-hakaret-etmenin-cezasi.html

http://www.uzmantv.com/facebook-yazismalari-mahkemede-delil-olarak-kullanilabilir-mi

Sevgilerimle,

Asuman

Unknown dedi ki...

Bu da benim yazdigim Isvec polisinin e-mail adresi;

rikskriminalpolisen@polisen.se

Unknown dedi ki...

Üzülmeyin lütfen, ben sadece bilginiz olsun diye haber verdim ve tahmin de ettim başkalarını rahatsız edeceğini. Elimden ne geliyorsa yapmaya hazırım. Umarım işlediği suçun cezasını alır bir an önce. Kimsenin kimseye bunları yapmaya hakkı yok..

Unknown dedi ki...

Size katiliyorum. Dunya gorusu kendisi ile ayni degil diye hic kimse bir baskasina kufur ve hakeret edemez.
Gerekirse 3 kitada da kendisi hakkinda suc duyurusunda bulunurum.